17 mei 2009

PK Carsport Corvette Kumpen-Hezemans pakt tweede plaats in Adria.

Mike Hezemans en Anthony Kumpen zijn tweede geëindigd in de FIA GT wedstrijd van Adria. Een knap resultaat waardoor het Nederlands-Belgische duo opschuift naar de tweede plaats in het kampioenschap.

Na de kwalificaties klonk Anthony eerder sceptisch. Een vijfde tijd, sukkelend met de afstelling, het team zat met de handen in het haar. De PK Carsport rijders zouden tijdens de wedstrijd op regelmaat aanpakken. Nog voor de start schoof Anthony een plaats en een rij op. "De Saleen van Wendlinger was niet conform waardoor hij enkele plaatsen op de grid verloor. Ik had een goede start maar werd verrast door een Saleen die buitenom kwam. Na een ronde of acht ben ik de Saleen opnieuw voorbijgereden en had ik een achterstand van ongeveer 10 seconden op de Corvette in derde stelling. De wagen was behoorlijk maar ik had last van een leegloper. Toch kon ik mijn stint gewoon afwerken en hoefde ik niet eerder binnen te komen".

Kumpen kwam pitten, Hezemans nam het stuur over. "Het was een perfecte pitstop. Het team verhoogde de bandendruk een klein beetje, ik had meteen een goed gevoel en dat werd bevestigd toen ik even later de derde plek pakte. Het was een razendsnelle stint, ik denk de snelste van de hele wedstrijd. Omdat een Maserati een stop and go penalty kreeg schoof ik door naar de tweede plaats. Op zo'n 15 ronden verkleinde ik de kloof op de leider van 8 naar nog geen 3 seconden. Het ging echt heel goed maar toch kwam ik een tikkeltje snelheid te kort om de leider in te halen, ook al omdat ik naar het einde van mijn stint in het verkeer terecht kwam."

"Na mijn laatste pitstop kwam ik tussen beide Maserati's terug de baan op" zegt Kumpen. "Ik had 12 seconden achterstand op de leider en ongeveer dezelfde kloof op de eerste achtervolger. We eindigen tweede, een goed resultaat zeker op een circuit dat op maat gemaakt is voor de Maserati's. In het kampioenschap schuiven we op naar de tweede plaats. We zijn zeer tevreden."

"Eind juni trekken we naar Oschersleben. Laat ons daar de goede lijn doortrekken" sluit Hezemans af.

16 mei 2009

Anthony Kumpen moet genoegen nemen met vijfde tijd.

Tijdens de kwalificaties voor de tweede FIA GT wedstrijd van het seizoen in Adria is Anthony Kumpen niet verder gekomen dan de vijfde tijd, goed voor een plaats op de derde startrij. De pole is voor de Saleen van wendlinger.

"De Maserati's en de Saleen zijn op dit moment te snel voor ons" geeft Anthony ootmoedig toe. "We slagen er niet in om de juiste afstelling te vinden. Vanavond gaan we het op regelmaat aanpakken, afwachten hoever we daarmee komen. Nu nog iets aan de wagen wijzigen is onmogelijk zocht Anthony.

De wedstrijd in Adria wordt vanavond gereden. Anthony neemt de start waarna Mike Hezemans in de loop van de wedstrijd het stuur zal overnemen.

2 April 2009

Anthony Kumpen en bert Longin mikken op de wereldtitel ... elk in aparte teams.

Het snelste Belgische duo op racegebied is voorlopig niet meer. Wegens omstandigheden nemen Anthony Kumpen en Bert Longin in twee aparte teams deel aan het FIA GT kampioenschap, dat is het wereldkampioenschap voor GT wagens. Anthony vormt team met Mike Hezemans, Bert kent zijn nieuwe teamgenoot nog niet.
Twee dingen hebben Kumpen en Longin wel gemeen ... ze rijden beiden met een Corvette Z06 en mikken op de wereldtitel.

Anthony vormt team met Mike Hezemans. Hun Corvette wordt klaargestoomd door PK Carsport. "ik heb van 2002 tot 2006 met Mike gereden en met Bert van 2005 tot 2008. Twee jaar hebben Mike, Bert en ikzelf in één team in de FIA GT gereden, dat was in 2005 en 2006" zegt Anthony Kumpen. "Vorig jaar eindigde Mike tweede in het kampioenschap. Hij heeft net als ik veel ervaring met de Corvette, ons team kent de wagen door en door, we zijn beiden snel ... hoeft het nog gezegd dat een podium niet meer volstaat maar dat enkel de zege telt?
Grote ambities, inderdaad. Maar alles is voorhanden om er een superseizoen van te maken. Als het nu niet lukt, lukt het nooit meer. Eén ding ontbreekt voorlopig nog en dat is geld. Het budget is rond
tot na de 24 uren van Francorchamps, tot de helft van het kampioenschap dus. Momenteel onderhandelen we nog met enkele partners. Hopelijk kunnen we binnenkort aankondigen dat we het volledige kampioenschap rijden."

Bert Longin start ook met een Corvette, eentje uit de stal van patrick Selleslagh. Zijn teamgenoot is voorlopig nog niet gekend. "Ik vind het doodjammer dat ik niet meer met mijn goede vriend Anthony kan racen" steekt Bert van wal. "Maar ook de autosport ontsnapt niet aan de economische crisis. Anthony en ikzelf kregen ons project samen niet rond en moesten dus elk apart op zoek naar een oplossing. Die hebben we nu beiden gevonden maar het is en blijft een rare situatie. We gaan samen reizen, zullen in dezelfde hotels overnachten maar samen racen is er voorlopig niet meer bij. Maar niets neemt weg dat we ooit opnieuw samen zullen rijden. Ik ben Anthony en Paul zeer erkentelijk en dankbaar voor alle kansen die ik gekregen heb. Anthony en ikzelf was een mooie combinatie tussen jong en oud, we hielden elkaar perfect in balans en waren zeer snel en complementair. Nu gaan we elk onze weg en zullen we het tegen elkaar opnemen. Vrienden naast de baan, concurrenten op de baan. Ik neem deel aan het volledig kampioenschap. Ik zal dan ook met niets minder genoegen nemen dan de FIA GT titel, dat mag duidelijk zijn."

Dat voor wat betreft het FIA GT kampioenschap. Bert en Anthony reden in het verleden ook in het Belgian GT Championship.
"Het Belgian GT Championship is momenteel niet aan de orde omdat ik op dit moment geen goede opportuniteit gevonden heb" aldus Anyhony. "Dat kan nog veranderen, maar rijden om te rijden doe ik niet, mijn record van het meeste algemene zeges en podia in de Belcar (of Begian GT) wil ik graag verdedigen in een goede configuratie, dus ik hoop dat er zich nog iets leuks aandient in de komende weken. Als er zich niets aandient start ik alleen in de 24 uren van zolder. Ook hier ben ik recordhouder met 4 zeges en wil er dolgraag nog ééntje bij."